Skip to Content
Menu
This question has been flagged
2 Replies
6099 Views

bonjour

quand je modifier le code source sur mon environnement du travail Eclipse et après rafraîchissement page sur le navigateur je ne constate aucun changement

merci 

----

In short:

Hello,

When i'm updating my code in Eclipse. I did'nt see the changes in Odoo even after a refresh...

Discard

This is an english forum, please use english language.

Author Best Answer

Merci beaucoup pour votre réponse, Résolu

par contre quand vous dites If you are updating xml code, you need to update impacted module c'est executer la commande suivante ?

odoo.py -u myModule -d myDataBase

merci

Discard

Oui :) A l'installation ou l'update du module, Odoo va lire les fichiers xml et les sauver en base de données. Le -u Module, permet donc de dire a Odoo de relire les fichiers du module 'Module'.

Il existe une petite exception, si le 'ir_model_data' ~= external_id ~= xml_id est marqué en non updatable. Dans ce cas là, tu as 2 solutions, unchecker le non updatable, ou bien forcer la ré-installation -i MyModule pour forcer de recharger les xml peu importe la valeur de se champ. Le but de field est d'empecher a chaque update d'ecraser certaines vues (comme des page website par exemple)

Best Answer

if you are updating python code, you need to restart your server.

If you are updating xml code, you need to update impacted module

If you are updating static file (static xml, css, js, img, ...), just refresh is ok

According to your current version, a dev mode exists (--dev) which one restart the server for you, when it detect a modification in python file, and read the content directly in your xml file (and so without update the module to write the xml to database).

Discard