Ir al contenido
Menú
Se marcó esta pregunta
3 Respuestas
1819 Vistas

Bonjour, 

J'ai depuis 2 jours 2 messages

A CSS error occured, using an old style to render this page 

Autre message lorsque je veux savengarder mon travail.

+ Erreur de style

Le compilation du style a échoué. Il s'agit d'une erreur administrateur ou développeur qui doit être corrigée pour l'ensemble de la base de données avant de continuer à travailler. Consultez les journaux du serveur ou la console du navigateur pour obtenir plus de détails.

Qu'est ce que j'ai fait ? 

Pouvez-vous me dire en termes simples comment corriger ces erreurs ?

merci d'avance

Olivier

Descartar
Mejor respuesta

Hi 

Try to install the following web dependencies and packages 

sudo npm install -g less less-plugin-clean-css
sudo apt-get install -y node-less

Regards

Descartar

I had a similar issue when restoring an Odoo cloud dump on-premise and your response helped me.
Thank you

Mejor respuesta

Hi,

Please ensure that this style issue is arising from your custom module or not. For that remove your custom module path from your odoo conf file. If then the error is still showing it may be from your addons. You can replace your addons with latest odoo addons from the odoo git. Or if the error is rising from your custom modules, then please check you logs to get more information on from which directory the style error is rising , and also 
Please check the below scenarios:
Check File Paths: Ensure that the paths specified for the SCSS files are correct and that the files exist in the specified locations within your Odoo module.

File Content: Verify the content of the SCSS files to ensure they are valid and properly formatted. Sometimes errors in the SCSS syntax can cause compilation failures.

Dependencies: Check if the Orange Theme module has any dependencies or prerequisites that need to be installed or configured correctly. Ensure that all dependencies are met.

Hope it helps

Descartar