This question has been flagged
2 Replies
5197 Views

Bonjour,

Je viens vers vous après avoir épuré la plupart des forums sans trouver réponse et j'espere l'avoir ici :

J'ai installé un addon "Asgard" permettant l'export de données comptable et malheureusement mes réels ressortent avec des points et non des virgules.

Pourriez vous m'aider à modifier cela ? C'est assez péible de perdre des demi journée pour cela ..

En vous remerciant,

Avatar
Discard
Best Answer

Bonjour;

Decimal Point and thousand Separator (for French Language).

Edit you language (Editez votre Langue) French/Français as in the following picture:

Separateur Decimal

If necessary do the same for the English Language (Si necessaire, effectuer les mêmes modifications pour la langue Anglaise), cause it seems that some reports ignores the user languages and use the default language.

You can also modify your res_lang.py (../opener/addons/base/res/res_lang.py)file (Vous pouvez ausssi modifier votre fichier res_lang.py) as follow:

Comment 5 lines from line 214 to 218.

          formatted = decimal_point.join(parts)
 #             while seps:
 #                sp = formatted.find(' ')
 #                 if sp == -1: break
 #                 formatted = formatted[:sp] + formatted[sp+1:]
 #                 seps -= 1
    elif percent[-1] in 'diu':
        if grouping:

Remember, that for the last solution , you will loose your change after each update !!!

Thousand sep in Report

Avatar
Discard
Best Answer

I re-ask the same question because I can't find where to "edit language" in Odoo 8... I just can't find the menu. :-/

 

OK, I found it : 

"First step > go to setting menu > users >  edit your user features and tick "Technical Features" > refresh your page ( CTRL+R - CTRL +F5 )

Then you will able to see import translation menu in setting  > translation"

Avatar
Discard