Odoo Help

Welcome!

This community is for beginners and experts willing to share their Odoo knowledge. It's not a forum to discuss ideas, but a knowledge base of questions and their answers.

2

Quelle certification NF comptable? [Closed]

By
Pierre Soum
on 2/13/13, 9:57 AM 1,436 views

The Question has been closed for reason: not in english

by
Guewen Baconnier - Software Developer, Camptocamp
on 02/13/2013 10:04:16

Bonjour, J'ai un projet possible, pour lequel un point bloquant pourrait être la comptabilité. Notre prospect utilise à ce jour EBP pour la comptabilité, et souhaite intégrer OpenERP, au départ pour d'autres besoins fonctionnels, mais tant qu'il y est, il pose la question du passage à la comptabilité OpenERP. Deux questions: - La comptabilité OpenERP est-elle certifiée Norme Française (NF)? J'ai cru comprendre que non, mais que la pratique courante était d'exporter les infos nécessaires à son expert comptable qui se débrouille pour les "normaliser" avec son logiciel (vieux forum OpenERP topic34519). Le truc c'est qu'il va me falloir un peu plus d'argumentation qu'un lien vers un post de forum pour convaincre mon client ;-) Quelqu'un aurait-il des sources d'infos légales justifiant de cette procédure? - N'est-il pas plus simple de lui proposer des exports des documents nécessaires vers EBP? Si oui quelqu'un a-t-il un retour d'expérience là dessus?

Merci d'avance pour votre aide ;-)

Hello, as stated in the FAQ, from the FAQ: the questions should be posted in english. If you still want to ask your question in french, you can go to the French Google+ community

Camptocamp SA, Guewen Baconnier - Software Developer, Camptocamp
on 2/13/13, 10:02 AM

Hello, I'm sorry but you have to post question in English on help.openerp.com. If you want to start a discussion about a specific issue or if you want to ask questions in other languages than english, please check our OpenERP Google+ Communities: en,es,fr,de,zn

Camptocamp SA
on 2/13/13, 10:03 AM

About This Community

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services. Read Guidelines

Question tools

1 follower(s)

Stats

Asked: 2/13/13, 9:57 AM
Seen: 1436 times
Last updated: 3/16/15, 8:10 AM