Odoo Help

Welcome!

This community is for beginners and experts willing to share their Odoo knowledge. It's not a forum to discuss ideas, but a knowledge base of questions and their answers.

0

Comment annuler un avoir ?

By
Achat
on 2/20/14, 11:50 AM 3,674 views

Bonjour,

J'ai établi une facture en 2013 et fait un avoir de cet facture en 2014, en omettant que le taux de TVA avait changé au 01/01/2014. Je me retrouve donc avec un avoir supérieur au montant de ma facture. Je ne sais pas si on peut annuler cet avoir pour le refaire et si oui comment. Si non, quelles sont mes options ?

Merci pour votre aide.

0

Med Said BARA

--Med Said BARA--
2664
| 5 5 7
Algeria
--Med Said BARA--
Med Said BARA
On 2/20/14, 12:15 PM

Pour pouvoir annuler une écriture comptable, vous devez cocher la case "Autoriser l'annulation d'écriture" pour le journal concerné (dans votre cas: le journal (SCNJ) des avoirs de ventes), en allant sous: Comptabilité ---> Configuration ---> Journaux ---> Journaux ---> SCNJ .

il suffit d'installer le module "account_cancel", et vous aurez l'option (case à cocher) << Autoriser l'annulation d'écriture >>

0

Koffi KPONOUGLO

--Koffi KPONOUGLO--
768
| 5 2 6
Lomé, Togo
--Koffi KPONOUGLO--

Koffi KPONOUGLO

Koffi KPONOUGLO
On 2/24/14, 2:34 PM

Hi,

If you have administration access, you have to install account_cancel module before having this option.

But if you haven't administration access, please the easyest to do is to create new journal entry and put in the inverse journal items generated by the wrong refund invoice. You will see the journal entry of wrond refund invoice on other info tab

Example :

Wrong refund invoice generate this :

Debit : 701 = 4500€

Credit: 401 = 4500€

To correct the wrong refund invoice journal entry you have to do the following in a new journal entry(*Menu -> Accounting -> Journal Entries -> Journal Entries-> Create *):

Debit : 401 = 4500€

Credit: 701 = 4500€
0
Guy Berger
On 2/24/14, 1:33 PM

Désolé, mais je ne vois pas l'option.

Je réencode nos documents pour utiliser openerp en interne et je suis obligé de respecter la numérotation de mes ancien documents. MErci Guy

Voici les options que je trouve.

Journal des ventes Code SAJ Type Vente Compte de débit par défaut 701000 Ventes en Belgique Compte de crédit par défaut 701000 Ventes en Belgique Paramètres avancés Contrôle des écritures Caisses Utilisateur Guy BERGER Séquence d'écriture Journal des ventes Contrepartie centralisée

Sauter l'état "Brouillon" pour les écritures manuelles

Vérifier la date dans la période

Grouper les lignes de facture

Your Answer

Please try to give a substantial answer. If you wanted to comment on the question or answer, just use the commenting tool. Please remember that you can always revise your answers - no need to answer the same question twice. Also, please don't forget to vote - it really helps to select the best questions and answers!

About This Community

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services. Read Guidelines

Question tools

0 follower(s)

Stats

Asked: 2/20/14, 11:50 AM
Seen: 3674 times
Last updated: 3/16/15, 8:10 AM